AP3 - Produkt og utstilling. Oppgave for 1-7 trinn, lettere variant.

I denne oppgaven har jeg tatt utgangspunkt i den praktiske oppgaven jeg gjorde i AP2, og bygget videre på svart-hvitt bilder og hverdagen. Jeg har satt litt farge på bildene ved å hente frem fargen på enkelte elementer. Selve redigeringen har jeg gjort i bilderedigeringsprogrammet Gimp.  Jeg gjorde bildene om til gråtonebilder ved å redusere faremetningen (desasturate). Deretter visket jeg bort gråfargen med viskelærfunskjonen for å få frem igjen den opprinnelige fargen i den delen jeg ville få frem fargen.


Plakaten lagde jeg med Publisher. Her brukte jeg et av bildene (det første) som bakgrunn for skriften.  Det samme bilde brukte jeg som forside på brosjyren, som jeg valgte å lage i Power Point.  Plakaten ble hengt opp flere steder på skolen, og brosjyrene ble lagt ut på personalrommet.


Utstillingen finner du her.















Kommentarer

  1. Flott og informativ brosjyre. I plakaten har du fremhevet den grå hverdagen som kan bli riktig så fargerik om man bare velger å se etter. Vil du ha et annet forslag på hvor man kan lage brosjyre og plakat? OK, bruk nettstedet canva.com. Meget brukervennlig siden som gjør at vi kan imponere med flotte trykksaker.

    SvarSlett
  2. Fine bilder med et tydelig budskap, veldig bra! Selv om motivene er hverdagslige og du har samme redigering på alle, så har du fått til mye variasjon og det er spennende å se hva som har blitt fargelagt i neste bilde.
    Plakat og brosjyre er enkle, men informative, med en tydelig rød tråd til utstillingen. Å legge inn QR-kode ville gjort det enklere å komme inn på utstillingen, sammenlignet med å måtte skrive inn adressen, men det fungerer jo uansett.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar